Gryf do treningu – jak wybrać?

Gryf jest podstawowym sprzętem wykorzystywanym przez osobę, która dba o ciało. Jest to pręt bądź prążek, który jest podstawą częścią składową sztangi do ćwiczeń. Grafy wykazują duże wykorzystanie podczas ćwiczeń siłowych.

Rodzaje gryfów:

  • proste – idealne do treningu na poszczególne części klatki piersiowej,
    łamane,
  • krótkie – zapewniają wszechstronne wykonywanie treningów,
  • kratownice – bardzo dobre do bicepsów.

Który gryf jest najlepszy?

Idealny gryf powinien być wytworzony z chromu. Dobry materiał, w postaci stali hartowanej bądź chromu przyczynia się do faktu, że waga nawet prostego gryfu w stosunku do hantli ulega czterokrotnemu zwiększeniu. W przypadku, gdy zależy nam na dużej mobilności, warto zainteresować się lżejszym tworzywem. To wpłynie na łatwiejsze przenoszenie sprzętu do ćwiczeń. Dobrej jakości gryf, który wykorzystywany jest do wykonywania przysiadów, a ponadto stosowany na biceps bądź triceps mający wyższa wagę, wyróżnia się tym, że może być obciążony sumaryczną masą ciężarów z wagą do 50 kg. Podkreślić należy fakt, że dobre rezultaty zapewniają naprzemienne ćwiczenia z zastosowaniem różnych typów gryfów.

Gryf- prosty czy łamany?

Który gryf zapewnia lepsze rezultaty? Najlepszym sprzętem wykorzystywanym do wykonywania martwego ciągu jest gryf prosty. W przypadku ćwiczeń wykonywanych na biceps idealnym rozwiązaniem jest gryf łamany, lekko wygięty. Gryf prosty stanowi bardzo dobre narzędzie do zwiększania masy bicepsów, a ponadto modelowania masy ramion. Co więcej, na początku swojej przygody z ćwiczeniami warto zainwestować w gryf łamany, który chroni nadgarstki przed nadmiernym obciążeniem w trakcie wykonywania ćwiczeń  siłowych. Bardzo dobrze spełni swoją rolę, w przypadku tych osób, które dużą czasu spędzają przed ekranem komputerowym. Zauważyć należy fakt, że gryf łamany wyróżnia się zdecydowanie większą uniwersalnością. Dzieje się tak dlatego, gdyż jest on lepiej przystosowany do treningów, które angażują większą ilość grup mięśni. Natomiast gryf, który jest mocno łamany jest zdecydowanie w większym stopniu wyspecjalizowany oraz wykazuje się wyraźnym przeznaczeniem. Wykorzystywany jest on między innymi do dokładnego rzeźbienia tricepsów.

Gryf- czy może ulec załamaniu?

Gryfy trudno jest złamać. Częste używanie sprzętu przy dużym obciążeniu może przyczynić się do fakt, że gryf wygnie się w stosunku do sztangi, a co najważniejsze trwale odegnie. Wpływa to na utrudnienie wykonywania ćwiczeń przy jego udziale, a ponadto psuje estetykę oraz ogólny wygląd urządzenia. Podkreślić należy fakt, że długi gryf nie powinien być używany, gdy kształt sprzętu ulegnie zmianie.